söndag 27 maj 2012

Morsdags-fika...


Firar Morsdag gör vi inte här direkt, men en fin teckning fick jag av sonen och det värmer förstås mitt mammahjärta.

Vi smaskade i oss hemmagjord jordgubbs- och rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås o drack kaffe ur hemmagjorda keramikmuggar :-).

Vaniljsåsen gjorde som sagt själv, enbart för att den färdiga var slut i affären. Men nu kan jag säga att jag aldrig, aldrig någonsin igen ska köpa färdig vaniljsås, för fy tusan vad underbart god den hemmagjorda blev. Slurp!

Hoppas ni har haft en fin Morsdag!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det verkar som en jättefin morsdag! Och gott ser det ut att vara. Blir något speciellt med kaffe i fina hemmagjorda keramikmuggar :)

    Trevlig ny vecka!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det låter ju som en härlig morsdag! Kaffemuggar skulle passa perfekt i vårt kök! Helt underbara dem är!
    Kram på dig
    Ute

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hoppas du har en härlig sommar!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera