onsdag 2 januari 2013

Århundradets bloggtorka...

...ja, den får jag nog ta på mig... Herregud vad länge sedan det var jag uppdaterade bloggen. Vad beror det på då? Ja, vad ska man säga... En hektisk vår, sommar, höst och vinter kan man väl säga utan att överdriva ett endaste dugg....

Mycket har hänt i våra liv sen jag skrev sist, återkommer till det lite längre ner i mitt inlägg :-).

Våren och sommaren har vi haft öppet på Kronobergsslöjdarna i Huseby Bruk. Där har jag sålt min keramik tillsammans med en massa annat fint hantverk i olika material. Det har varit kul att få ställa ut mina alster tillsammans med andra hantverkare. Jag har också jobbat en del i butiken, eftersom vi turas om att bemanna butiken. Roligt att möta kunderna tycker jag, både svenskar och många turister. Vi har också haft öppet nu innan jul och då var det mycket folk minsann.

Vi har ett stort byggprojekt på gång härhemma också. Det gamla garaget är rivet och vi ska nu bygga ett nytt mycket större garage, ett dubbelgarage. När vi ändå håller på så har vi också rivit den gamla altanen och där ska nu byggas en stor inglasad veranda med ett nytt trädäck intill. Jag lägger in bilder på vårt byggprojekt snart :-).

Men åter till det som är det största i våra liv - vi har blivit föräldrar igen! Även denna gång genom adoption. Det är en väldigt lång process att adoptera och stundtals jobbig. Men nu är vi alltså tillsammans, efter väldigt, väldigt lång väntan och längtan. Vi förenades som hel familj i början av december och nu är vi äntligen hemma tillsammans allihop och försöker landa i allt nytt som har hänt. Underbart är det förstås! Nu har vi två små söner och det är förstås det största i våra liv!




God fortsättning på er alla!




5 kommentarer:

  1. Men oj så roligt, ett jättestort GRATTIS, vilken lycka med en lillebror och att få bli mamma igen!!
    Ja det var länge sedan men så är det ibland, du är ju så välkommen tillbaka:)!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Åh kära nån! Grattis till tillökningen! Hipp Hipp Hurraaaa det är värt att firas! Vilken lycka! Ja verkligen är det en lång process och påfrestande. Men vilken glädje att få barn igen. Grattis :) Och grattis kanske man också kan säga till allt annat roligt som verkar hända hos er :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Så glad jag blir att du är tillbaka här på bloggen! Jag har saknat dig och kikat in med jämna mellanrum för att se om du var här. Nu när jag får läsa en av anledningarna till det långa uppehållet så blir jag alldeles varm om hjärtat; så alldeles underbart att ni har blivit fyra i familjen!

    Allt gott till dig och de dina önskar jag! Hoppas att det blir stunder över för bloggen framöver, så att vi får höra mer om alla härliga projekt du har på gång!
    Kram!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Stor GRATTIS! Jag har saknat dig här på bloggen och vad glad jag blev när du skrev en kommentar inne hos mig, och ännu mer när jag läste om din familj!
    Jag önskar dig och dina allt gott för 2013!
    Stor Kram
    Ute

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Hoppas ni alla mår gott :)

    Kram

    SvaraRadera