torsdag 1 september 2011

Äppelmos, äppelkaka, äppelkräm...

Vi har dessvärre inga äppelträd som bär en massa frukt än. Vi har två träd som är relativt nyplanterade och på dom kommer det bara några få äpplen i år. Denna avsaknad av äpplen i vår trädgård har resulterat i att vi får äpplen från höger och vänster av släkt och vänner. Fantastiskt snällt och vi tackar och tar emot...

Men nu inser jag att vi faktiskt måste göra någonting med alla äpplen som vi har fått, innan de blir dåliga. Så häromdagen gjorde jag äpplekaka, igår gjorde jag äppelmos, idag gjorde jag äppelkräm... och ändå så har vi massor med äpplen kvar som vi måste göra någonting med, men idéerna börja tryta. Kanske ska man prova att göra egen äppeldricka, det kanske blir smarrigt. Ja, det måste jag nog testa!





Kram /Åsa

2 kommentarer:

  1. Själv funderar jag på att göra äppelchips och torkade ringar av våra äpplen. Får nog bli helgens projekt, tror jag.

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Japp här är en till som funderar på äppelringar, fint att ta fram vid jul tänkte jag :)

    Äppelmos står på att göra listan än så länge.
    Vilka fina vänner ni har som delar med sig så frikostigt :)

    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera