onsdag 9 februari 2011

Det vackra i vardagen...

Att servera vanlig vardagsmat på vackra uppläggningsfat tycker jag verkligen förhöjer känslan. Den mest snabbgjorda och enkla maträtt, kan smaka så mycket bättre om ögat får vila i det vackra.



En enkel sallad till middagen, serveras i en vacker skål från Bo Fajans


Jag gillar verkligen min söta lilla skål, tycker mycket om formen och glasyren


Burkar, burkar och åter burkar... Mina skåp och hyllor är överfyllda av gamla burkar som jag har fyndat på loppisar, ärvt eller ropat in på auktioner. Min man suckar ibland över mina burkfynd som jag kommer dragandes med :-), men jag tycker att det blir så mycket roligare att baka, koka kaffe och laga mat om det jag behöver finns i mysiga burkar. Det vackra i vardagen, som sagt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar