torsdag 5 maj 2011

Med våren kommer kraften...

Ja, så är det ju - att allt kommer tillbaka med kraft. Växterna växer så att det knakar och orken att ta tag i saker som har legat vilande länge, kommer tillbaka. Idag var vi på långpromenad i skogen och liljekonvaljerna har kommit upp. Dom blommar förstås inte ännu, men knoppar finns det på dom. Härligt!




Ja, med våren kommer kraften som sagt - även min egen kraft att ta tag i saker. Jag har länge pysslat med keramik och har sedan vi köpte hus min keramikverkstad i vårt hus i källaren. Innan dess delade jag verkstad med ett gäng tjejer i en annan stad och under en period, när min man och jag fortfarande bodde i lägenhet, hyrde jag in mig i ett hantverkskollektiv. Men sen vi köpte hus har jag som sagt keramikverkstaden hemma.

Min keramik har jag haft på hobbynivå. Fram tills nu!!! Nu känner jag att mycket har landat i livet och nu har jag äntligen kraften att verkligen orka och vilja satsa på riktigt. Så nu har jag registrerat mitt företag hos Skatteverket och hos Bolagsverket och finns alltså nu på riktigt, sedan några veckor. Spännande och superkul förstås!

Jag kommer inte arbeta heltid med mitt företag, utan har ett halvtidsjobb också vid sidan om. Det känns tryggt att ha det så.

Det är mycket att fixa med nu. Även om jag har det mesta i min verkstad, så har ju själva produktionen legat nere väldigt länge.

Namnet på mitt företag och bilder från verkstaden och på min keramik kommer jag inom kort presentera här på bloggen :-).

Må så gott!

Kram /Åsa

5 kommentarer:

  1. åh vad kul och spännnadee! Vad kul att våga vara egen företagare, jättekul! Jag skulle oxå vilja vara det, men jag vet inte vad jag skulle jobba med ;)
    Det blir så kul att se verkstad, keramik och vilket namn du väljer! Det händer verkligen saker hos dig!
    Sv: Jag känner bara en lättnad när också andra behöver doften av sköljmedel ;)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Men hjälp vad spännande!! Så roligt att du vågar satsa och keramik som är så härligt! Det ser jag fram emot att få se mer av :).
    Funderar själv på att starta eget men med att väva trasmattor, får se hur det går men det skulle vara så kul.

    Stort lycka till!
    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Oj så pirrigt :) Men också så kul. Kommer säkert att gå jättebra. Lycka till :)

    SvaraRadera
  4. Så spännande, och vad modig du är som satstar!!Jag skulle också vilja våga satsa på konsten, men har inte samlar så mycket mod och beslutsamhet än, hoppas dock att jag ska ha gjort det innan det är dags att gå i pension ;).
    Ska bli kul att se dina verk! Lycka till!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Åh, så spännande Åsa! Jag har varit nyfiken på det här med din keramik så länge, så det ska bli jättekul att få se mer av det framöver. Underbart att du vågar ta steget och satsa på allvar!
    Må gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera