fredag 8 april 2011

Att vänta på en hantverkare...

Imorse kl. 7 ringde telefonen ilsket. Jag ska villigt erkänna att vi faktiskt låg och sov fortfarande... Sömnigt sträckte jag mig efter telefonen och svarade, det var hantverkaren som ska fixa det sista i köket. Lite lister runt kaklet osv. "Godmorgon", hojtade han glatt, "är ni vakna?"... Nja, jag var ju tvungen att erkänna att det var vi knappt...

"Jag kommer förbi idag, under förmiddagen", hojtade vår glada o mycket pigga hantverkare. Och här sitter jag nu och undrar... "under förmiddagen" - när är det egentligen? Är det typ kl. 9 eller är det kl. 11? Han kunde nämligen inte säga en tid, utan "under förmiddagen" var det som gällde...

Jag är förstås glad över att han kommer och gör klart i köket, men är något irriterad över att jag inte har en aning om när han kommer... Så här sitter vi nu och väntar på att det ska bli förmiddag, så att han kan komma :-).

Jag återkommer lite senare o förhoppningsvis kan då jag lägga in lite foton från köket, om det blir klart :-).


Kram /Åsa

4 kommentarer:

  1. Ja, ja det är ett välkänt begrepp "under förmiddagen". Jag skulle gissa att det blir kring 10.00 idag! Men vem vet?
    SV: Jag tycker du har väl talang att skapa någonting, alltså med keramik och sedan kan du redan fota bra. Så jag tror du har sinnet/ögat för det fina!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hihi, hantverkare... ;)
    Hoppas han kommer snart och att det blir fint i köket. Ser fram emot att se resultatet.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja hantverkare lever verkligen i en helt annan tidzon! Skönt att han kommer iallafall, även om tidsangivelsen var lite luddig. Ser fram emot bilder på slutresultatet!

    Fredagskram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hihi..ja det är hanverkare i ett nötskal det!..det skulle inte fungera i andra yrkesgrupper.."Ja ungar, vi börjar lektionen någon gång på förmiddagen i morgon då"..hihi

    jag hoppas att du inte väntar fortfarande..och

    hoppas på att du får en riktigt härlig fredag!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera