onsdag 2 mars 2011

Barnsligt förtjust i...

...gamla reklamaffischer är jag. Tycker dom är otroligt charmiga och roliga. Nedan är ett litet axplock ur ett par gamla tidningar som jag har fyndat på loppis.

Den nedersta av bilderna är en stor affisch som vi har på en vägg i vår trappa härhemma. Den fyndade jag faktiskt i ett flerfamiljshus som jag bodde i en tid. Uppe på vinden i ett hörn bland en massa skrot låg affischen dammig och bortglömd. Först vågade jag inte riktigt norpa åt mig den, men sen kom jag fram till att jag faktiskt gjorde en god gärning. Jag bevarar ju ett kulturarv :-).







Gårdagen var ganska intensiv med flera timmars bilkörning, trevliga möten med trevliga, kloka och intressanta människor och en massa glada barn som lekte, stojade och stimmade. När sonen och jag kom hem på kvällskvisten, så var vi både glada och trötta. Idag ska vi nog mest hålla oss hemma och pyssla lite. En slappardag med andra ord!


Ha en fin dag!

Kram/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar